SEOBook om sociala media

11/13/2008

Den här artikeln SEOBook publicerade om sociala media tyckte jag var intressant:

Jag tror att grundkonceptet i sociala media kommer leva kvar länge men kanske inte säkert i de sajter som är nu. Sedan kring värdet av trafiken är det givetvis så att trafik som kommer från en sökmotor av typen där de sökt ytterst avgränsat fakta är ungefär så värdefull trafik man kan få avseende nya besökare. Bättre än så blir det inte därför att ofta är den som söker information om ett så avgränsat område någonstans på vägen till att handla. Men trafik från sociala media utesluter inte den trafiken.

2 kommentarer
Anonym sa...

Jag ska lägga till här att jag i mycket inte delar hans slutsatser. Men däremot tycker jag att det är en intressant genomgång.

Absolut något att läsa som ett av flera expert-inlagar i området sociala media som marknadsföringskanal.

Också kan jag lägga till att jag upplever att sociala media någonstans på vägen definierats hos många felaktigt smalt. D.v.s. uteslutande som sajter al'a Digg, Pusha m.m. Jag delar inte den uppfattningen. Sociala media är media där man är social och inte sajt som nödvändigtvis är Digg-kloner.

2008-11-13 13:13
Anonym sa...

Rekommendationen om The Tipping Point är väldigt bra.

Konceptet där även om det inte alls berör internet är klockrent för bloggosfären och samhällen på nätet. Sedan får att förstå tillämpningen där ska man nog ha lite ambition och kanske en del vana att analysera saker strategiskt.

2008-11-13 16:41

Kommentera