Läsvärt om fördelarna med att vara liten

11/04/2008

Den här bör man läsa några gånger då ganska många av oss utnyttjar de egenskaper Aaron formulerar:

Jag uttryckte det där lite mindre seriöst en gång genom att citera Britannica...

Jag ska inte påstå att Wikipedia:s definition av blitzkrieg är felaktig för det är den inte. Dock ligger definitionen Encyclopaedia Britannica ger betydligt närmare den betydelse jag vill lägga i ordet och den mening jag uppfattar att de flesta lägger i ordet idag:
"military tactic calculated to create psychological shock and resultant disorganization in enemy forces through the employment of surprise, speed, and superiority in matériel or firepower. [...] The essence of blitzkrieg is the use of mobility, shock, and locally concentrated firepower in a skillfully coordinated attack to paralyze an adversary’s capacity to coordinate his own defenses, rather than attempting to physically overcome them, and then to exploit this paralysis by penetrating to his rear areas and disrupting his whole system of communications and administration."
Från: Blitzkrieg (Britannica.com)
Datum: 2008-08-10

Den som är liten men kompetent kan på webben precis som annars göra små välgjorda operationer (reklamkampanjer). Men är man liten ska det ge resultat snabbt såvida inte uthålligheten är hög. Fast här får man väga in kostnaden säg för något du genomför en kampanj mot jämfört med vad det tar dig i tid som kanske bara är 30 - 60 minuter per dag.

11 kommentarer
Anonym sa...

Vad har du gjort denna gång, så du förtjänar att bli avstängd på SEO-forum?

2008-11-05 11:02
Anonym sa...

Jag kände inte till det,

Men i stort är väl de enda trådarna där jag varit aktiv de två där jag skrivit dels den om "myterna" om Google där jag pekade på en massa felaktiga påståenden och en om metoder för SEO där jag pekade på att man framställde den otillåtna länkförsäljning som ungefär likställt med av Google accepterade metoder.

2008-11-05 13:13
Anonym sa...

Hm, okej. Du har tydligen fått en mängd klagomål på dig och är bannad i ett halvår.

http://www.seo-forum.se/tillkaennagivanden-fran-admin/4285-hans99-avstaengd.html

Men men, du kommer väl åter nån gång =)

2008-11-05 23:35
Anonym sa...

Jag var ju inte särskilt aktiv innan.

Nu kom jag endast in ett par dagar därför att jag ogillade att Jim vinklade information på ett sådant sätt att det verkade som att otillåtna metoder som handel med länkar i Google:s ögon är det samma som metoder de tydligt angivit är tillåtna.

Dessutom hade vi ju den tråd om Google-metoder som fullständigt felaktigt var vinklad för att peka på att inlänkar har en mycket större betydelse än vad de har. Det är ingenting som någon seriöst kan motivera.

Jag tror det är korrekt att tolka den där avstängningen som ett sätt att kunna fortsätta påstå sådant det där och liknande saker.

2008-11-06 00:20
Anonym sa...

Och kanske att han inte gillar att du är ateist. Äpplet faller inte långt från trädet och trädet har vi väl här?

http://www.peterularsson.se/givande-seo-traff-i-stockholm/
http://www.personlighetstest.nu/vem.html

2008-11-06 00:24
Anonym sa...

Det forumet har ändrats ganska hårt senaste tiden. Säkert bara naturligt eftersom ingen kan koka soppa på en spik hur länge som helst.

2008-11-06 00:27
Anonym sa...

Veritas vos liberabit,

Jo jag känner väl till det.

2008-11-06 00:30
Anonym sa...

Jag har tagit del av avstängingaen av Hans från aktuellt Forum. Efter lite research kommer jag fram till att man bör akta sig mycket för att överhuvudtaget ge sig i lag med vissa personer på forumet. Har under 10år arbetat aktivt som specialpedagog/fältkurator och då tagit hand om nedbrutna ungdomar som sekten ifråga har slagit sina klor i och mer eller mindre förstört. När jag nu hittar sådan information så tänds det inför mina ögon ett brinnande kors som det hoppar smådjävlar runt. Det får symbolisera vad den sjuka sektens böjelse står för. Det är så att ibland saknar man ord att beskriva en företeelse eller som i detta fall hur farlig sekten är. Därför ville jag ge metaforen ovan.

2008-11-06 08:36
Anonym sa...

Tja jag har inte tittat efter själv. Jag räknade ju med det att just det där skulle inträffa när jag gjorde den systematiska kritiken av informationen i de två trådarna.

Så jag tycker egentligen inte att det är något att hetsa upp sig över... Det spelar som inte någon roll eftersom forumet egentligen inte givit något av värde på ganska länge nu.

2008-11-06 08:42
Anonym sa...

Boken om dianetik har jag i utbildningssyfte köpt, för att se hur SEKTEN på ett mycket förfinat sätt slår klorna i sina offer. Läs boken noga och lägg märke till hur man sakta men säkert försöker hjärntvätta läsaren. Invävt mellan faktiskt vissa bra meningar finns det djupare budskapet som senare kommer att ta överhanden. Det är där den riktiga hjärntvätten börjar. Sedan kommer och utomjordingarna att spela en allt större roll i sekten s tänk och görande. Finns bara två ord för detta. SJUKT och VILSELEDANDE utan dess like.

2008-11-06 08:47
Anonym sa...

Människan är verkligen lättpåverkad. Har man inte goda kunskaper och medvetenhet är det lätt att utnyttja.

2008-11-06 08:52

Kommentera