Recenserade säkerhetsprodukter av Hans Husman på IDG

2/16/2010

Jag sökte ett par artiklar jag skrev om Microsoft och säkerhet åt IDG för några år sedan. På den tiden publicerades relativt lite på webben och kanske är det fortfarande så. Recensioner publicerades egentligen bara när den som testats i efterhand köpte särtryck i vilket fall PDF-filen också publicerades på nätet. Även var det några artiklar såg jag. Jag sammanställde även vad jag hittade i övrigt på IDG vilket finns nedan.

En del kan Tomas Gilså stå överst som skribent till vilket kom när IDG införde sin nya plattform på IDG.se för kanske fyra år sedan. Ett flertal av länkarna går till PDF-filer.

Microsofts affärs- och beslutsstödssystem
Med Microsofts OLAP-system
Skapa ramverk för IT-säkerhetsarbetet
4 program som visar vägen till säker e-post
3 antispamprodukter som rensar din inbox
S&S testar
Central administration i ny säker förpackning
Øl och handdatorer
De senaste tio åren
Så osäkra är publika trådlösa nätverk
Microsoft vet mer än du tror
Angripare hackar sökmotoroptimering
Så hittar du dolda säkerhetsproblem
Dagens attacker mot nätverk
Läsarna har ordet
Är dagens Internet
Särtryck ur Säkerhet & Sekretess - "S&S testar"
4 sköldar som stoppar buset - IDG PDF-shop
Så knäckte svenskarna Hitlers koder
Rätt mätmetod ger säkrare IT Så undviker du Mätfällorna
IT kan göra vården säkrare–men landstingen kämpar i motvind
Säkerhet för småföretagare - så skyddar du dig för 20 000
Utpressare och bedrägerier störst problem
Microsoft vet mer än du tror
Angripare hackar sökmotoroptimering
Så hittar du dolda säkerhetsproblem
Test av Ingate 1200

Egentligen är det där försvinnande lite av vad jag testade åren när jag skrev regelbundet för IDG. Jag kan inte låta bli att tänka att IDG har en potentiell guldgruva just i gamla tester om man utnyttjar publicering av dem för att bygga Google-ranking på värdefulla sökord som t.ex. brandvägg.

0 kommentarer

Kommentera