Underligt i Google Bloggsökning - Hamnade hos fel sida

6/05/2008

Jag gjorde först en uppdatering med länkar till nya bloggpostningar om detta som finns först. Men gå gärna direkt till om Första bloggpostning (längre ner på denna sida) om du vill.

Uppdatering
Uppdaterad med länkar till nya bloggpostningar jag gjort om säkerhetshålet:

Kring själva säkerhetshålet som troligen berör vissa Wordpress-installationer som kan drabbas av detta bloggade jag lite här:

Men kommer göra en bättre bloggpostning om det när jag vet mer.

Första bloggpostning
Jag sökte på seoblogg (Google.se) på Google Bloggsökning. Där fick jag följande sökresultat:

Bloggpostningen om MediaAnalys kändes angelägen så jag klickade på den.

Jag kom med andra ord istället hos "uppslagsboken" TheFreeDictionary på nyckelordet seoblogg istället för blogginlägget.

Om det var Google Bloggsök eller SEOBlogg.nu som skickade mig dit vet jag inte. Inte heller ska jag utesluta att jag gjorde något fel när jag klickade och aktiverade någon funktion i Mozilla.

Inlägget hittade jag emellertid fram till från domänen SEOBlogg.nu vars länk i sökresultatet fungerade. Här har vi det:

Alltid samma teknik MediaAnalys kör med. Inte bara smutsigt utan också så trivialt.

0 kommentarer

Kommentera