En till blogg om Mediaanalys

6/05/2008

Bloggen Gate 303 som jag läst några gånger tidigare har följt upp på Nilssons bloggning med exempel på deras SEO-metoder. Jag bloggade om det tidigare här: Underligt i Google Bloggsökning - Hamnade hos fel sida. Nilssons intressanta bloggpostningen hittar du emellertid direkt nedan:

Gate 303 har även tidigare granskat Mediaanalys och i citatet nedan från bloggpostningen går länkarna till sådant de tidigare bloggat om dem:

"Precis som jag tagit upp i min artikel om Mediaanalys metoder vad gäller länkar så bryter detta beteende mot Googles riktlinjer, närmare bestämt bland annat biten “Skapa sidor som är till för användare, inte för sökmotorer”. Mediaanalys orsakar även att deras kunder bryter mot “Delta inte i länksystem som är avsedda att öka rankningen för din webbplats eller ditt PageRank-värde”. David nämner även dessa bitar i sin post. Vet du inte vad Pagerank är kan du läsa mer om detta i min artikel om sökmotoroptimering."
Från: Mediaanalys fortsätter missköta sig (gate303.net)
Datum: 2008-06-05

1 kommentar
David Nilsson sa...

Hej Hans,
Såg ditt inlägg om Mediaanalys, SEOblogg.nu och Gate 303.
Du får gärna skriva ut hela mitt namn om det är OK (David Nilsson). Så får man lite "branding"-värde utav det hela :)

M.v.h. David Nilsson - david@david.nu

2008-06-09 14:02

Kommentera