Hackade sajter och anyresults.net

6/05/2008

Från det jag bloggade här:

Har jag kanske en betydligt mer trolig förklaring än att det är Nilsson som gjort något för att skicka besökarna dit (jag har svårt att tro det). Rent konkret hittade jag följande tråd på digitalpoint.com när jag sökte på anyresults.net på Google.com. Där skrev trådstartaren bla:

"Someone I know's web site was hacked and chucked out of Google but he claimed to have fixed it recently. However, I noticed when I clicked through from Google Reader I ended up at http://anyresults.net."
Från: Hack 302-ing site to anyresults.net
Datum: 2008-06-05

Det här kan med andra ord kanske vara resultatet av något form av hacking-angrepp av www.seoblogg.nu.

2 kommentarer
Anonym sa...

Jag sprang just på det på Björn Lijas blogg, rund kvadrat (en länkning till postningen http://www.rundkvadrat.com/ursakta-roran-jag-bygger-om/).

Men, det dök bara upp via Google RSS-reader. När jag gick in direkt på hans sajt såg den ut som vanligt, och väl där fungerade också postningens rubrik från förstasidan in till postningen.

Antingen har Björn uppgraderat precis när jag var inne, eller så redirektas men inte varje gång, vilket gör det lurigare att upptäcka fenomenet.

Mer än så har jag inte sett något om det dock.

2008-06-07 18:49
Anonym sa...

Du redirectas inte varje gång. Faktorer som en eller flera kan ha betydelse där är:

1) Webbläsare d.v.s. kommer du från samma där flera gånger redirectas du inte.

2) Bara vissa tidpunkter per region.

För att dölja det för bloggägaren. Det är massor av WP bloggar inom ämnena internet och marknadsföring på internet som har det här.

Drabbade sidor brukar gå ur Google index efter ett tag.

2008-06-07 19:35

Kommentera