DN Ekonomi berättar att oro gör småbanker till vinnare. Det är spararna som blivit mer observanta och har pengar i fler banker. En viktig orsak är säkert att lägre kostnader hos små banker gör att de kan erbjuda bättre villkor. I artikeln berättas bland annat:
- Att antalet kunder hos Icabanket ökat med 23% sedan årskiftet.
- Att Danske bank vanligen får 1000 nya kunder per månad men i oktober fick de nästan 6000.
- Skandiabanken fick 4000 nya kunder oktober vilket är en ökning med 75% jämfört med samma månad 2007.
Jag tyckte det här var intressant appropå det jag bloggade att jag tror krisen kan gynna mindre publicister på nätet när det kommer till reklamförsäljning. Att köpa trafik från de stora mediajättarna har haft poänger: det är enkelt och det är bra trafik. Nackdelen är att den är onödigt dyr. Krisen bör innebära att fler som köper trafik är beredda att lägga mer tid på att hitta prisvärd trafik. Läs mer om det:
Kommentera