Här har vi tre värdefulla funktioner i Google Analytics som jag hittade under påskhelgen...
Antal som klickar på länkar
Den här funktionen kan du t.ex. använda för att hjälpa dig prissätta reklam som du säljer. Varje gång någon klickar på länken loggas det och blir tillgängligt för dig i Google Analytics. Detta går att få att fungera för utlänkar såväl som länkar till interna filer.
Läs mer hos Google: How do I track files (such as PDF, AVI, or WMV) that are downloaded from my site?
Site search
Site Search är gjord för att du ska kunna ta reda på vad användarna söker efter på din webbplats. Ett värde är att du kan se om de söker något du saknar.
Läs mer hos Google: How do I set up Site Search for my profile?
Tagga kampanjer
Här är något som kanske inte är intressant för mig som inte annonserar men för övriga: Google Analytics Link Tagging 101 (Eoirevolution.com). Där förklaras hur du lägger till taggar i länkarna så att du kan följa olika kampanjer.
Kommentera