Närmare fel dörr i Kina?

7/26/2012

Jag skulle inte dra den slutsatsen från bara detta och har inte gjort riktad nyhetsanalys Kina-frågor aktuellt eller sökt via andra informationskanalen:


Det är nog mindre som talar för att den dörren är särskilt trolig jfr de tre dörrarna vi sammanfattade Warrior-testkörningarna i där extrempunkten i den i sig extremaste alternaitvet åt ett håll den dörren representerade var militärdiktatur praktiskt.


Jag gjorde ett antal månader senare bilden ovan som illustration av det (lärde mig och repeterade Google Drawings vid tillfället). Varför jag valde de tre dörrarna som exempel där koncept-algoritmer mer än just ett perspektiv på Monty Hall problemet är en av de abstrakta utgångspunkterna till riktade information i modellen. Givet ett "önskemål" (ungefär samtidigt när jag såg över nätverket lokalt här: nätverk via Telia funktionellt nu men problematik med telefonin som inte stör mig särskilt men visst är lite anmärkningsvärd men det blir säkert möjlighet att diskutera det också längre fram) i en kommentar att ta upp riktad information tar jag väl att gör det någon gång närmaste månaden. Det finns tror jag en del annat i anteckningar tills dess.

0 kommentarer

Kommentera