Angrepp fasttelefoni (telenätet), WLAN, fast men trådlös telefon och bredbandsrouter

7/12/2012

För att följa upp kring färska telefoni och bredbandsproblemen:

PBS i dess mening som symbol är inte helt ointressant. Tråkigt nog ligger samplingen efter som jag hade hoppats kunnat arbeta under semestern självständig men bredband tillsammans med telefoni m.m. blev den funktionell först idag efter 5 - 9 dagar varierat. Men PBS är även om jag vanligen filtrerar news providers bort från varumärken intressant att jämföra med andra symboler i undergruppen varumärken och finns på nätet med ett urval av tv-programmen: video.pbs.org."

Från: Pengar, Makt och Wall Street (2012-07-09)

D.v.s. fasta telefonin var utslagen. Bredbandet klarade sig längre.

Jag hade nu efter det lagats ett intressant problem igår. En del indikationer föranledde mig att misstänka att den bärbara var angripen över WLAN när jag var utomhus. Inte ett problem i sig för den varande låg säkerhet och korrigerades upp något. Dock störde det tämligen omgående bredbandet.

Från det kan vi spekulera om två möjligheter. Från internet och in eller att man söker nå den fasta internetförbindelsen via den bärbara datorn. Karamellen är nu nyhetsanalysen med data och affärslogik o.s.v. och den rullar ju konstant.

Utan något konkret lutar jag lätt åt att angreppet kom utifrån. Kanske fick vi problematiken med telefonin på liknande sätt när en brygga söktes etableras utanför bredbandsroutern.

Möjligen har vi något indikerande just angreppsvägen utifrån riktad över det trådlösa också idag. Prövade ut en ny fasttelefon rörlig med basenhet igår och håll perfekt mottagning under allt. Nu tar den upp störningar annat än i (helt opraktiskt för annat än ett försök) radioskugga.

Det fascinerar mig en del eftersom det ev. kan indikera att man känner till de parallella redundanta kanaler ut jag haft förr där högre signalstyrka torde krävas för att tas upp. Eller är man helt enkelt en bit ifrån och i dålig riktning mot villaträdgårdarnas hus, garage och lutning.

Ändå kan ju kanske spekulera att det inte är helt amatörmässigt och signalen kommer ganska smalt riktad för att inte störa ner annat. Av den anledningen har jag sugit upp lite igår och idag för triangulering även om jag inte brytt mig att titta på det och kanske aldrig gör det. Skulle behöva en till dator för analysen och GNU Octave. Den bärbara lämpar sig ej för det.

Jag är semester-oengagerad i det hela. Jag tror att det är någon lokal idiot ej särskilt troligt olämpligt rapporterande eller placerad här informationsextraktion. Folk läser om WLAN och strunt på nätet och får för sig att det är kul att leka runt. Men så en vacker dag kanske man klampar in någonstans där säkerhet handlar om andra mycket mer konkreta risker föga relaterade till dokument, dagböcker eller annat småtjafs. Då kan folk bli irriterade. Själv försökte jag förr: ung och stark - rent av att omvända och tala över en del av fienden när de kom in i my honney pot. Det lyckades väl en gång. Alla andra gånger jag kände hopp visade det sig vara med dåvarande kvinna som roade sig med mig. Tre veckor talade jag med en mellan-officer för några cyberkrigare i Kina som ville över till USA, Sverige eller kanske Gotland. Det var hon. En viss olägenhet och tid som gick åt. Men hon var road av mycket vedertagen statistik om människan indikerar ovanligt. Nå besöken under en stad var plågsamt men jag hade ju tränat yoga några år så jag avled inte och kul att ha gjort. En krigare om någon.

Semester-slapp tänker jag så här. Jag bloggar här så slutar problemen. Om inte tappar jag förr eller senare tålamodet och beroende på orsak tar jag antingen för lokalt småstrunt hit Säkerhetspolisen eller för den verkliga fienden indikerar jag det på bloggen och känner mig trygg i att andra balanserar universums karma så det heter duga. Är det någon vänskaplig övernitisk ska jag göra en insats att gå över diverse resultat från nyhetsanalys, statistik och data, kända problem m.m. för att bygga ett lika kraftfullt case som någon annan för att omorganisation krävs. Skulle i så fall dessutom utnyttja nyhetsanalysen för att konkurrenter i första bästa valrörelse symbol marketing tips vi aldrig förr sett skarpt på den här sidan om Atlanten och inte är det många i Asien respektive USA som klarar det heller.

So step back. Me I am on holiday. I am not a young man. I write and read stuff. Others like me though. Seems to think I done them value a bit younger. So hi I want be the one wasting most of the energy.

0 kommentarer

Kommentera