Inriktning SEOTaktik framöver?

12/19/2009

Jag vet inte säkert vad jag ska göra med SEOTaktik. Den gamla inriktningen togs ju över en annan paketering på Nyhetsbloggen.com. Rent trafikmässigt hade det varit mycket bättre att göra det här istället men jag gillar namnet Nyhetsbloggen bättre. Dessutom vill jag rikta in dem mot dom delar av media som inte redan kan det här området. SEO-samhället kan ju SEO idag. De behöver inte bloggen.

En sak man kunde göra istället är en paketering runt säkerhet för medborgarjournalistik, nätsäkerhet för barn och ungdomar och liknande. Säkerhetsområdet när det gäller företag är långt ifrån bra men de har många faktakällor som fungerar bra och de kan köpa in det. Det finns emellertid grupper som har svårare med det och jag arbetade trots allt flera år med det och skrev om det ännu längre.

Just själv brukar jag dock egentligen bry mig i det. Det finns som ingenting på min dator mer än bilder till sajter, kanske något för "privatbruk", research inom olika områden, bokanteckningar av och till, självterapi kring olika saker (när jag ibland blir lätt underlig under svår stress) m.m. Mest skräp. Just enstaka fakturor de få gånger man kommer till att faktiskt leverera. Annars finns ingenting av egentligt värde.

0 kommentarer

Kommentera