Semesterslut och övervikt

8/06/2008

Det är väl inte orimligt att gissa att många försöker ta bort lite övervikt inför semester? Åtminstone skulle nog jag gissa det. Ska jag döma från trafik som sökorden runt bantning och särskilt dieter för bantning blir frågan av betydligt större intresse när man kommer tillbaka från semester och ska börja jobba. Faktiskt verkar det som att det är många fler som går upp i vikt när de är lediga än går ner inför semestern.

Lås oss titta vad ett sökord runt viktminskning givet i trafik de senaste månaderna. Det exakta sökordet avstår jag från att ange. För statistiken använder jag Google Analyticvs.

Trafik från sökord
4 augusti gav sökordet 266 unika besökare. Ingen gång under juli såg jag fler än 90 unika besökare per dag. Ej heller under juni.

Liknande toppar som jag såg nu ser jag också efter storhelger. Av det kan vi dra slutsatsen att folk generellt tenderar att lägga på sig fett när de är lediga.

2 kommentarer
Anonym sa...

Det hade du inte behövt analytics till. Du hade kunnat fråga mig bara (jävla mage!)... ;-)

2008-08-08 14:59
Anonym sa...

Jo det är tufft sådant där.

Men att det är sådan stor skillnad och hur väl det skalar. Man får ungefär den trafik som man inte mindre än förtjänar istället för som annars :-D

2008-08-08 15:31

Kommentera