CSIRO - Tråkig diet

8/06/2008

Vi skrev tidigt om dieten CSIRO som forskningsinstitutet The Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation (CSIRO) utvecklat tillsammans med externa intressenter. Institutet bedömer jag som ett av de mer betydelsefulla i världen särskilt som de är väldigt inriktade på konkreta resultat. Resultatinriktningen har givetvis att göra med att ett av deras mål är stärka australiens näringsliv.

Några trafik fick vi däremot egentligen aldrig från CSIRO. Visst några enstaka toppar när någon kvällstidning skrev om det. Men aldrig mer än så.

Google strategi: Operation Nyhet
Mer generellt behöver det inte vara en dålig strategi att utveckla material tidigt innan ett stort intresse finns för området. Därmed har man ålder och tidiga inlänkar som hjälper ranking när området blir populärt.

Sedan ska sägas att åtminstone jag är tämligen dålig på att gissa sådant. En del saker har naturligtvis givit sådan trafik men inte särskilt många sökord totalt och jag bryr jag mig egentligen inte alls att tänka så här längre. Sökord som givit toppar i trafik p.g.a. av nyhetsvärde har hur som helst bl.a. varit: gurkmeja, champix och tramadol. Och det var de tre som gav mest räknat per dag.

0 kommentarer

Kommentera