Intressanta bloggpostningar

1/21/2008

Några bloggpostningar jag tyckte var intressanta när jag surfade runt idag...

Mer än bara optimering
Bloggpostningen ger inga konkreta råd men gör en reflektion jag tycker är intressant. Han pekar på att många antingen tror att SEO är oviktigt, mygel eller det enda som krävs. En seriös sajt behöver arbeta med kvalitet, SEO, lyssna på läsarna... Det krävs väldigt mycket idag för att klara att göra något bra som blir besökt.

More than Just Optimisation

Den här postningen från samma blogg är också intressant. Verktyget han berättar om lägger automatiskt en länk i postningarna i RSS-strömmen för att få länkar från scrapers:

Beating the scrapers

Men vill man ha de där länkarna? Vi har fått mycket sådant från en massa skumma personer som stulit innehåll. Jag tycker att sådana länkar ser illa ut.

Datum i URL:er
Jag håller helt med Aaron Wall om det ska undvikas:

Do you put dates in your urls?

Och lägger till att jag tycker man ska undvika att låta Google indexera datumarkiv:

Tips - rel=nofollow på månadsarkiv

Det engelska språket enligt Google
Forskare har gjort en virtuell ordlista med Google eller kanske man hellre ska kalla det en bild av Googles topografi av engelska språket?

The Visual Dictionary - What Google thinks the English Language Looks Like.

Nyårsslöften: SEO
Verkar vara vettiga nyårslöften:

My 10 SEO-related New Year’s Resolutions.

Nya funktioner i Google Analytics
Något man borde titta närmare på någon gång snart. Ser riktigt intressant ut:

Announcing new graphing tools, ga.js tracking, and six new languages

Plats 6 bestraffning?
Hum. Hur ser man det här? Om det nu är verkligt.

Plats 6 bestraffning

0 kommentarer

Kommentera