Tips från Metro - 2008 års trender

12/11/2007

Metro är en riktigt bra tidning. Gissningsvis är det synergi mellan alla lokala "Metros" som skapar värdet.

2008 års trender
Idag var det en intressant artikel. Intressant i alla fall för oss som tjänar pengar på trafik själva snarare än hjälper andra få trafik...

Något mellan...
Ja eller jag vill nog korrigera sista meningen. Jag tror ju SEO kommer utvecklas till något bredare där samarbeten mellan aktörer och större företag erbjuder:

  • Det vi menar med SEO idag.
  • Hjälp med hur man konverterar trafik.
  • Kunskap om att förvalta RSS läsare.

m.m. o.s.v. Ni förstår vad jag menar. Så artikeln kan nog vara intressant för SEO-leverantörer också. Kanske?

2008 trender fortsätter...
Artikeln spekulerade om 2008 års trender. Jag tyckte den verkade väldigt vettigt och stämmer med annat jag läst.

Läs den: "nyheter 03", 2007-12-11, "Framtiden är mörk", "Här är 2008 års trender". På webben finns den här: Framtiden är mörk. Från början hade jag inte tänkt länka till den därför att de bilder de tagit bort bör ses för förståelsen. Är det här viktigt för dig skaffa den tryckta tidningen!

Två av de fyra trenderna kan vara värd ett par korta kommentarer...

Acid revisited
"Acid revisited" förklaras som:

Färgchock med inspiration från 90-talets rejvfester. Galna mönster syns på både kläder och hemsidor.

Absolut det ser vi redan. En av de starkaste trenderna. Spekulerar att det är "rejvgenerationen" som växt upp och många som experimenterade aktivt med psykedelika arbetar i PR-företagen. Det man kan lägga till är att klädesföretagen särskilt tycks tro på grönt. Grönt är 2008 års färg.

Utopia
Utopia blev jag glad att se i listan:

[...] söker ett rent samvete - både mot miljö och andra människor.

Vi har ju mest skrivit om Rättvisemärkt och liknande för att ge något. Både trafik och konvertering är obefintlig. Kanske det ändras 2008?

Acid revisited + Utopia = Grönt
Accepterar vi grönt som 2008 års färg har vi ju en skärning mellan Acid revisited och Utopia.

Är det dags att bygga gröna webbsajter? Webbsajter som är miljövänliga, donerar pengar till miljön och har en grön design.

0 kommentarer

Kommentera