Gamla nyheter - Komplettering

12/11/2007

En komplettering till Hur ska man hantera gamla nyheter? är på sin plats.

Hur vill Google att vi ska göra?
Jag är tämligen säker på att Google inte tycker att man ska göra som jag föreslog. Det är ingenting jag har kollat med dem. Dock så tog de ju fram en särskild tagg just för att indikera att nyheter inte längre är aktuella.

Problemet jag ser med att använda den är att det inte finns någon dokumenterad erfarenhet av hur den fungerar än. Varför ska jag behöva vara först med att testa den?

Google måste se och respektera symbios med seriösa innehållsleverantörer
Mitt mål är dock alltid att försöka göra som Google önskar. Så långt som är praktiskt görligt. Praktiskt görligt. För oss som skriver på webben för att leva på det är just praktiskt görligt viktigt.

Det måste Google också acceptera hos seriösa innehållsleverantörer. Med seriösa menar jag de av oss som producerar innehåll som läsarna har nytta av. Utan oss får Google bara spam att visa i sökresultaten. Google gynnar oss alla kraftigt. Men vi gynnar också Google. Det är viktigt att varken vi eller Google glömmer det här.

0 kommentarer

Kommentera