FeedBurner bort från SEOTaktik

8/14/2009

Jag valde att ta bort FeedBurner från SEOTaktik. Orsaken är att den strömmen felaktigt fick vissa entiteter att uppfatta bloggen associerad med något helt annat: En blogg jag inte hade något att göra med och vars författare jag ogillar. Jag brydde mig inte att söka den direkta orsaken även om jag flaggade det till det infrastruktur-projekt jag tror orsakade problemet.

Feed till SEOTaktik finns nu på:

www.seotaktik.com/feeds/posts/default?alt=rss

Detta speglar dock ingen generell strategi. Tvärtom har jag nyligen infört FeedBurner på alla webbplatser som bidrar med intäkter (vilket ju SEOTaktik inte gör alls annat än enstaka kronor) och uppfattar att detta är positivt.

Jag lät problemet med SEOTaktik vara väldigt länge och det kan mycket väl vara löst och nu orsakat av ett tillfälligt problem vars kontext efterverkar på enskilda webbsajter. Oavsett detta skar jag nu bort FeedBurner vilket löste detta.

Här raderade jag förövrigt hela FeedBurner-strömmen vilket givetvis skapar stor olägenhet för alla läsare. Men för att vara ärlig har jag ju aldrig varit särskilt rädd om RSS-läsarna till SEOTaktik. Det är en blogg iochförsig fylld med intressant och av och till unikt initierad information för de som orkar läsa längre inlägg och kanske gräva lite för att förstå antydningar.

Samtidigt är den elitistisk. Huvudsyftet är helt att anteckna saker jag själv behöver komma ihåg. Själva bearbetningen som krävs inför inläggen är vad som ger mig värde. Efter det kommer jag helt ihåg vad de handlade om än så länge för alltid. Det är detta hos SEOTaktik som ger mig värde. Den bearbetningen som krävs för att initiera detta 100% minne klarar jag inte att motivera mig till när jag antecknar privat.

0 kommentarer

Kommentera