Adwords Site related keywords för min prylblogg

11/18/2007

Jag tycker det ser ut som ganska vettiga förslag som jag fick när jag körde Adwords Site related keywords (KeywordToolExternal) på min prylblogg. Flera av dem här ska jag se till att använda när materialet byggs ut. Dessutom var de uppdelade i vettiga grupper.

Present till
Förslagen säger nog inte bara något om vad folk söker på utan också om människan. Romantiska relationer och familj är viktigt för oss. Vi kan också se att kvinnor tycks lägga mer tid på att hitta rätt present. Tre av förslagen har ju med det att göra kontra två för när mannen letar present.

  • present till flickvän
  • present till pappa
  • present till honom
  • presenter till honom
  • present till pojkvän
  • present till henne

Presenter
Och så förslag på ord relaterade till presenter. En lista som jag helt säkert kommer ta till av och till när jag bloggar.

  • roliga presenter
  • romantisk present
  • presenter på nätet
  • personliga presenter
  • presenter mouse 8000
  • wireless notebook presenter mouse 8000
  • tv presenter
  • barn presenter
  • microsoft presenter
  • presenter
  • 50 års present
  • romantiska presenter
  • rolig present
  • skicka presenter
  • presenter online
  • skicka present
  • present online
  • annorlunda present
  • presenter tips
  • presenter pojkvän
  • present pojkvän
  • upplevelse present
  • dop present
  • tips present
  • upplevelser present
  • 50 års presenter
  • present pappa
  • present 50
  • tips på presenter
  • annorlunda presenter
  • 60 års present
  • wireless presenter
  • present nätet

Tidning, bil, jobb
Den plockade också upp ordet tidning, bil och gav förslag runt. Inga av dessa kommer jag dock använda. Även kring köpa som heller inte är intressant men som jag listor ändå:

  • köpa dator
  • köpa domän
  • köpa böcker
  • köpa parfym
  • köp

Övriga förslag
På övriga förslag gavs följande ord:

  • roliga prylar
  • tv presenters
  • presenttips
  • julklapp
  • doppresenter
  • doppresent
  • julklappar
  • gps bluetooth
  • födelsedagspresent
  • julklappstips
  • födelsedagspresenter
  • gps navigator
  • skicka choklad
  • årets julklapp
  • gps mobil
  • bröllopspresenter
  • heminredning
  • segelbåtar säljes
  • tv tool

Vad är intressant?
Många av förslagen kan vara intressanta inför 2008. Nu november och december är det kanske bättre att hålla sig lite smalare och samla relevans tydligt runt julen. Där finns särskilt det runt gps som Handelsutredningsinstitut tror ska blir årets julklapp samt naturligt uppenbara jultermer.

  • gps mobil
  • gps navigator
  • gps bluetooth
  • julklappstips
  • julklappar
  • julklapp

0 kommentarer

Kommentera