Lite om Ranking i Youtube & Mini-analys av Fast Flip

9/26/2009

Följande inlägg är resultatet av en liten analys och studie av Youtube jag gjort ett tag. De innehåller en del reflektioner om möjlig utveckling vidare vilken sannolikt är intressant för väldigt få. Även finns i ett eller ett par inlägg noteringar om ranking i Youtube vilket säkert intresserar fler (dock tror jag ingenting som inte är väldigt välkänt finns där).

Inläggen:

Möjliga förbättringar av Youtube Rekommenderas

Youtube och brist på entropi för rekommendationer

Beskrivande text viktig för Rekommenderas i Youtube

I Nyfiken vital publicerade vi en mini-analys av Fast Flip:

Fast Flip kommer i Google News

Även om den är kort tycker jag att den tar upp några reella argument jag inte tror diskuterats i övrigt.

På Nyhetsbloggen (vilket jag egentligen redan tipsat om) finns nu en checklista för Google News men omfattande referenser till fakta hos Google:

Checklista Google News

0 kommentarer

Kommentera