Masketad Zeppelinare: Att energieffektivt stuga upp för att se allt

9/21/2013

Det tycks döfött att hitta mina kamera så jag tar bilden från den svenska återförsljaren



Tittar vi på budget här gäller att för Teknikmagazinet är den trevligare fisken jag handlade några hundra dyrare. Vidare gäller som vanligt tror jag att lokal butik är något dyrare. Mer moraliskt problematiskt gäller tråkigt nog att de kan lura på en batterier trots att de medföljer. Jag instruerade noggrant den lite tjockare nya i butiken två gånger och sedan en sista gång när han glömt bort det hela försökande hitta V för Vendetta masken jag också önskade i datorn att jag önskade alla nödvändiga batterier om de ej medföljde. Hemkommen noterar jag att det står med enorma bokstäver på en redan riktigt stor förpackning att de ingår. Omoral. Kanske finns en värre systematiskt kostnad också adderande till miljökostnaden? Här känner jag mig dock engagerad och ska försöka handla av honom någon mer gång för att bygga en etablerad omoral-historik rörande det. Och därefter dumpa ner allt samtidigt hos deras VD krävande pengarna tillbaka såväl som att han ska instrueras bättre. Jolly shopkeepers ska just vara det alltid glatt leende utan att missa något. Annars känns det inte bra för mig att betala mer för att handla på stan.


Utmaningen är att den avlyssnings- och fjärrskådande utrustning för att kika in genom fönster eller överblicka terrängen med inte får vara alls särskilt tung. Bara en aning för lite vikt-gegga och den faller till marker. Jag har därför ännu att se något lätt nog med rimlig budget. Ett fåtal gram samt en arm men den lättare mer balanserad över den.


Jag har dock redan skapat ljudmaskering. Ser någon min attack-fish kika in säger den: Mamma! Pedofilen försöker ta min leksak för att locka bort mig för styckmord!.


En idé kanske kan vara att byta ut helium mot vätgas så att den kan offra sig hellre än att tas tillfånga. Jag har dock ingen metod att bygga tryck om man genererar vätgäsen från aluminium och lämplig oh-donerande basisk substans (kaustiksoda bör nog fungera tror jag lämnande vatten som restprodukt gissar jag). Vilket förövrigt knallen också bör göra om jag minns rätt.


Det är just sådant här innovativt nytänkande skapa ett mirakel i modern-strategisk-krigföring och informationsinhämtning som år efter år skapar enorma merkostnader när det som regelsaknas hos resp. medborgarlags arme.

0 kommentarer

Kommentera