Youtube, Google och Uppslagsböcker

5/09/2008

Vi har alla sett hur Google placerar in Youtube i sökresultaten. Idag önskade jag namnet på Holding out for a Hero av Bonnie Tyler för att sedan söka med det på You tube. Faktiskt just för att se om någon lagt en video från någon filmatisering av (de moderna) Robin Hood legenderna. En sökning på Google.com med lämplig rad från lyriken brukar ge mig det jag behöver.

Här fick jag intressant nog upp precis vad jag sökte efter direkt med Google.com:

Här har vi också vad jag hittade:

Motiverande i tider som dessa när västerlandet inklusive vår statsminister fläker ut sig för Kinas kommunister för att få utnyttja deras i praktiken livegna fabriksarbetare och kanske få en och annan allmosa.

Fast gör Google samma sak med deras uppslagsbok kan det riktigt irritera hela resterande internet. En uppslagsbok bör ju vara komplett över sitt språkområde och därmed kommer Google konkurrera med allt och alla (snarare än vad som går att se som dagens infrastruktur-situation).

0 kommentarer

Kommentera