Att rensa bort meningslösa (?) länkar

11/23/2009

Jag insåg att jag hade signatur-länkar till Pryltrend.com från ett irrelevant forum. Det skulle förvåna mig om de värderas av Google. Samtidigt vill inte alls utesluta att det rent av kan vara negativt och det ser lite fult ut tycker jag.

Forumet var det evigheter sedan jag var aktiv på men jag tog häromdagen och loggade in mig och tog bort Pryltrend.com från signaturlänken. Däremot lät jag den till SEOTaktik.com vara kvar eftersom den trots allt är relevant för läsarna av forumet (även om den knappast bidrar med på Google).

Nu får vi se om det påverkar på något sätt med Google. Att det skulle inverka negativt har jag väldigt svårt att tro så det oroar mig inte. Troligen har det ingen påverkan alls och om något kanske lite positivt. Jag tror att det är en bra sak att göra.

0 kommentarer

Kommentera