En enkel sökmotor för att ha kul

2/22/2008

Jag tog den visitkorts-layout jag gjort till www.hanshusman.org och testade den som utgångspunkt för en layout för en sökmotor. Denna går att se här www.kulinternet.org. Detta av två anledningar:

  • Innan jag börjar generaliserar visitkorts-layouten verkar det vettigt att testa den för lite olika ändamål.
  • Jag behövde en övning i <div> (när jag lärde mig HTML d.v.s. 1.0 fanns den inte).

Kvar att göra på den är ett unikt utseende och layout även för undersidorna som idag saknar detta. Dessutom vill jag ha bloggning åtminstone indirekt separerat från funktion för undersidorna så att man på startsidan enkelt kan informera om förändringar.

Google Custom Search Engine, Google App Engine och Google Blogger

Sökfunktionen är förövrigt byggd med Google Custom Search Engine. Dessutom ska en kompletterande lösning för att ge en väg till att hitta fram till rätt information införas med Google App Engine. Presentationsplattform är Google Blogger.

Tips på anpassningar av Blogger finns här på bloggen: Google Blogger: Guider och hacks.
Läs här för hur du använder Google Custom Search Engine: Google Custom Search: Exempel för Projekt Runeberg

0 kommentarer

Kommentera